Internetové vyhledávače mají již za sebou dlouhou historii. První vyhledávač vznikl v roce 1990 a nesl název Archie. Populární Google následoval v roce 1998. Dnes jsou k dispozici pro běžné uživatele internetu desítky různých vyhledávačů. Prvenství v používání však drží Google. Své prvenství si drží i v České republice, i když i my máme několik svých vlastních vyhledávačů. Nejznámější je samozřejmě Seznam.cz. Dále pak můžeme vyhledávat skrze Centrum.cz nebo Atlas.cz.

Google

Vyhledávače používáme k vyhledávání informací na internetu. Pokud chceme vyhledat webovou stránku s určitým obsahem, zadáme do vyhledávače klíčová slova a obvykle obdržíme tisíce výsledků. Málokdo se ale všemi těmi výsledky prokousává až nakonec. Podle statistik jen dva uživatelé z deseti pokročí ve vyhledávání výsledků dál než na druhou stránku s zobrazenými výsledky.

Výsledky představují vlastně webové stránky, u kterých vyhledávač usoudil, že jsou pro vás relevantní vzhledem k formulaci klíčových slov. Seřadí je dle toho, jak si myslí, že by pro vás byly nejzajímavější. Přitom bere v potaz mnoho faktorů. Samozřejmě to, jak velký výskyt klíčových slov, které hledáte je na dané webové stránce. Dále její aktuálnost. Pokud zadáte obecná klíčová slova, určitě se vám jako první nezobrazí webová stránka, která byla naposled aktualizovaná před deseti lety. V potaz bere také návštěvnost webové stránky. Čím větší má návštěvnost, tím větší pravděpodobnost, že se vám umístí na některou z předních příček.

Web

Optimalizace vaší webové stránky tak, aby měla co největší šanci zobrazit se uživatelům na vysokých pozicích ve vyhledávání se nazývá SEO, a odborníci z oblasti online marketingu se na tuto optimalizaci v posledních letech hodně zaměřují. Pokud i vy chcete zvýšit návštěvnost vašich webových stránek, můžete využít například služby SEO Brno.

Na vyhledávače si můžete umístit také reklamy, které mohou zvýšit návštěvnost vašich stránek. Jedná se o reklamy, které se nazývají PPC. S tímto druhem reklam vám pomůže PPC reklama v Brně.